A- A A+
 
A- A A+

Steuerung über Studiengebühren ...

Abgelaufen

„In Australien reichen die Gebühren von 3.300 US-Dollar pro Jahr in der Fächergruppe Pädagogik bis zu rund 15.800 US-Dollar für Bildungsgänge in Wirtschaft, Verwaltung und Recht, während in Kanada die Jahresgebühren von 4.400 US-Dollar für Bildungsgänge in Geisteswissenschaften und Künste bis zu rund 14.900 US-Dollar für Wirtschaft, Verwaltung und Recht reichen.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2024 (2024), S. 319.

Öffentliche finanzielle Unterstützung in Form von Bildungsdarlehen, Stipendien oder Zuschüssen ...

Abgelaufen

„Im Jahr 2022/2023 erhielten mindestens 80 % der inländischen Bildungsteilnehmenden in Australien, Dänemark, England (Vereinigtes Königreich), Schweden und den Vereinigten Staaten öffentliche finanzielle Unterstützung in Form von Bildungsdarlehen, Stipendien oder Zuschüssen. In Finnland, Litauen, Neuseeland und Norwegen lag der Anteil zwischen 50 und 75 %; in Kanada, Frankreich, Italien, Rumänien und Spanien bei 30-45 %.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2024 (2024), S. 321.

Überwiegende Mehrheit der 3- bis 5-Jährigen, die eine Bildungseinrichtung besuchen, nimmt an vorschulischen Bildungsgängen für Kinder ab 3 Jahren teil ...

Abgelaufen

„In den meisten OECD- sowie Partner- und/oder Beitrittsländern nimmt die überwiegende Mehrheit der 3- bis 5-Jährigen, die eine Bildungseinrichtung besuchen, an vorschulischen Bildungsgängen für Kinder ab 3 Jahren teil. In Ländern wie Australien, Irland, Neuseeland und dem Vereinigten Königreich treten die Kinder jedoch mit 5 Jahren in den Primarbereich ein.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2023 (2023), S. 184.

The top destination countries for international students ...

Abgelaufen

„International students accounted for 6 % of tertiary students in 2021 in the OECD. The top destination countries, as a share of the total number of students, are Luxembourg, where international students account for 49 % of all students, Australia (22 %) and the United Kingdom (20 %).“
OECD (Hsrg.), International Migration Outlook 2023 (2023), S. 34.
In Österreich waren es im Jahr 2021 19 %. (Quelle: ibidem, Table 1.4.)

Der durchschnittliche sozioökonomische Status der Schüler*innen unter den teilnehmenden Ländern und Volkswirtschaften ...

Abgelaufen

„Am höchsten ist der durchschnittliche sozioökonomische Status der Schüler*innen unter den teilnehmenden Ländern und Volkswirtschaften in Norwegen, Dänemark, Kanada, Australien und Island (in absteigender Reihenfolge ihres Mittelwerts auf dem ESCS-Index).“
OECD (Hrsg.), PISA 2022 Ergebnisse, Band I. Lernstände und Bildungsgerechtigkeit (2023), S. 121.
In Österreich liegt der durchschnittliche sozioökonomische Status der Schüler*innen nur knapp über dem OECD-Durchschnitt. (Quelle: OECD, PISA-2022-Datenbank, Table I.B1.4.2.)

The level of private funding ...

Abgelaufen

„On average, after transfers, 31% of total expenditure on tertiary institutions in 2019 came from the private sector. […] The level of private funding relates closely to the tuition fees charged by tertiary institutions. […] In countries where higher tuition fees are charged, such as Australia, Chile, Colombia, Japan, Korea, the United Kingdom and the United States, more than 60% of funding for tertiary institutions comes from private sources. On average across the OECD, 72% of all private expenditure on tertiary institutions comes from individual households.“
Univ.-Prof. Dr. Hatidža Jahić u. a., Alternative financing models and student loans in higher education (2023), S. 6.

Students in debt at the time of graduation ...

Abgelaufen

„Among those OECD countries with high tuition fees – namely, in the Australia, England (United Kingdom) and New Zealand – at least 70% of students are in debt at the time of graduation, due to the need to take out loans. However, the average amount of debt at graduation varies significantly, from USD 19,800 in Australia and USD 26,200 in New Zealand, to over USD 58.500 in England (United Kingdom).“
Univ.-Prof. Dr. Hatidža Jahić u. a., Alternative financing models and student loans in higher education (2023), S. 8.

Der Anteil der privaten Ausgaben für tertiäre Bildungseinrichtungen ...

Abgelaufen

„Der Anteil der privaten Ausgaben für tertiäre Bildungseinrichtungen wird zum Großteil durch die für Bildungsteilnehmer anfallenden Bildungsgebühren bestimmt. In Australien, Chile, Japan, Kolumbien, der Republik Korea, dem Vereinigten Königreich und den Vereinigten Staaten, zumeist Länder mit vergleichsweise hohen Bildungsgebühren, stammt mehr als die Hälfte der Gesamtausgaben aus privaten Quellen.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2022 (2022), S. 339.

Der Anteil der internationalen Bildungsteilnehmer in Australien, Irland, Kanada und Neuseeland ...

Abgelaufen

„In Australien, Irland, Kanada und Neuseeland beträgt der Anteil der internationalen Bildungsteilnehmer mindestens 15 % der in Masterbildungsgängen eingeschriebenen Bildungsteilnehmer, obwohl ausländische Bildungsteilnehmer mit die höchsten Bildungsgebühren in den OECD-Ländern zahlen.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2022 (2022), S. 373.

Unterschiedliche Halte-Quote von internationalen Studierenden ...

Abgelaufen

„The retention of international students varies greatly across OECD countries. Five years after initial admission to the country, more than 60 % of international students who obtained a permit for study reasons in 2015 were still present in Canada and Germany, around half in Australia, Estonia and New Zealand, and around two in five in France and Japan.“
OECD (Hrsg.), International Migration Outlook 2022 (2022), S. 180.
Österreich gehört zu den OECD-Staaten, denen es am wenigsten gelingt, international Studierende nach Abschluss ihres Studiums im Land zu halten. (Quelle: ibidem, Fig. 7.1.)

Australien: Even high-fee private schools receive public funding, leading to large between-school inequalities ...

Abgelaufen

Australien: „Even high-fee private schools receive public funding, leading to large between-school inequalities of human and material resources. Overall, inequalities in human and material resources between socially advantaged and disadvantaged schools (whether public or private) in Australia are among the largest in the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD)“
Univ.-Prof. Dr. Laura B. Perry u. a., Does school SES matter less for high‑performing students than for their lower‑performing peers?. In: Large-scale Assessments in Education (2022) 10:17, S. 3.

Australia has the second highest degree of socioeconomic segregation between public and private schools ...

Abgelaufen

„Australia has the second highest degree of socioeconomic segregation between public and private schools among member countries of the OECD, second only to Spain.“Univ.-Prof. Dr. Laura B. Perry u. a., Does school SES matter less for high‑performing students than for their lower‑performing peers?. In: Large-scale Assessments in Education (2022) 10:17, S. 6.

Australien: Being an immigrant has a uniformly positive effect on mathematics, reading, and science performance ...

Abgelaufen

Australien: „Being an immigrant has a uniformly positive effect on mathematics, reading, and science performance […] This 'immigrant advantage' is likely due to two interrelated factors. First, Australia’s skills-based immigration policy prioritises immigrants with high levels of educational attainment and occupational status. Second, many immigrants, especially those who voluntarily migrate to multicultural immigrant countries such as New Zealand, the US, Canada and Australia, possess attributes and aspirations that promote school success.“
Univ.-Prof. Dr. Laura B. Perry u. a., Does school SES matter less for high‑performing students than for their lower‑performing peers?. In: Large-scale Assessments in Education (2022) 10:17, S. 11.

Australien: Just 41 % of respondents indicated that they would encourage family members to pursue teaching as a career ...

Abgelaufen

„In a recent survey conducted into the perceptions of teaching held by the public in Australia, just 41 % of respondents indicated that they would encourage family members to pursue teaching as a career. The reasons given for not recommending teaching included concerns about teacher wellbeing, administrative workload and salary, and the overall status of the profession.“
Univ.-Prof. Dr. Wyatt-Smith u. a., Reviewing the Evidence Base: Attraction, Pathways and Retention. A Focus on Attracting Candidates (2022), S. 10.

Imbalance of supply and demand of skills ...

Abgelaufen

„Some countries are taking clear steps to tackle the imbalance of supply and demand of skills. Most recently, Australia has adjusted fees for tertiary education to encourage enrolment in the fields of study the Australian economy needs most. For example, students enrolled in arts and humanities now face much higher costs than those in engineering and health.“
OECD (Hrsg.), Education Indicators in Focus 77 (Jänner 2021), S. 6.

Die Vereinigten Staaten sind das wichtigste OECD-Zielland für internationale Bildungsteilnehmer im Tertiärbereich ...

Abgelaufen

„Die Vereinigten Staaten sind das wichtigste OECD-Zielland für internationale Bildungsteilnehmer im Tertiärbereich. Von den 4,1 Millionen international mobilen Bildungsteilnehmern innerhalb der OECD sind 977.000 in den Vereinigten Staaten eingeschrieben. […] Auf die Vereinigten Staaten als Zielland entfällt allein ein Anteil von 16 % des globalen Bildungsmarkts, d. h. 16 % aller internationalen Bildungsteilnehmer sind in den Vereinigten Staaten eingeschrieben, während der Anteil Australiens und des Vereinigten Königreichs jeweils 8 % betragt.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2021 (2021), S. 255.

Der Anteil der privaten Ausgaben für tertiäre Bildungseinrichtungen wird hauptsächlich durch die anfallenden Bildungsgebühren bestimmt ...

Abgelaufen

„Der Anteil der privaten Ausgaben für tertiäre Bildungseinrichtungen wird hauptsächlich durch die anfallenden Bildungsgebühren bestimmt. In Australien, Chile, Japan, der Republik Korea, dem Vereinigten Königreich und den Vereinigten Staaten werden mehr als 55 % der Gesamtausgaben mit Mitteln aus privaten Quellen finanziert.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2021 (2021), S. 304.
In Österreich sind es nur 10,5 %. (Quelle: ibidem, Abb. C2.4.)

In Australien, Irland, Kanada, Neuseeland und den Vereinigten Staaten erheben öffentliche Bildungseinrichtungen von ausländischen Bildungsteilnehmern mehr ...

Abgelaufen

„In Australien, Irland, Kanada, Neuseeland und den Vereinigten Staaten erheben öffentliche Bildungseinrichtungen bei Bachelorbildungsgängen von ausländischen Bildungsteilnehmern (im Fall von Irland Nicht-EU-/EWR-Bildungsteilnehmer) im Durchschnitt jährlich über 14.500 US-Dollar mehr als von inländischen Bildungsteilnehmern.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2021 (2021), S. 335.

Australia, Canada and New Zealand have disproportionately large shares of high-educated immigrants ...

Abgelaufen

„In Australia, Canada and New Zealand, which have disproportionately large shares of high-educated immigrants, native-born students with foreign-born parents have higher educational outcomes than their peers with native-born parents.“
OECD (Hrsg.), Young People with Migrant Parents (2021), S. 9.

The concentration of disadvantaged youth with immigrant parents in schools ...

Abgelaufen

„The concentration of disadvantaged youth with immigrant parents in schools is a particular challenge in European OECD countries, where significant shares of the immigrant population lack basic qualifications. […] By contrast, in Australia and Canada, where immigrants are overrepresented among the highly educated, children – whether with immigrant or native-born parents – perform better when they find themselves in a school with many children of immigrants.“
OECD (Hrsg.), Young People with Migrant Parents (2021), S. 36.

Where performance gaps widened ...

Abgelaufen

„Of the ten countries where reading performance declined over time, most witnessed the steepest declines among their weakest students. In particular, mean performance declined, and performance gaps widened, in Australia, Finland, Iceland, Korea, the Netherlands, the Slovak Republic and Sweden.“
OECD (Hrsg.), PISA in Focus 103 (Jänner 2020), S. 2.

Schwächere Schüler fallen weiter zurück ...

Abgelaufen

„In Australia, Costa Rica, Finland, Iceland, Korea, the Netherlands, the Slovak Republic, Thailand and Sweden, performance remained stable over time among the highest-performing students, but performance declined among the lowest-performing students.“
OECD (Hrsg.), PISA in Focus 103 (Jänner 2020), S. 5.

Einnahmen aus Bildungsgebühren ausländischer Bildungsteilnehmer ...

Abgelaufen

„In Australien decken die geschätzten Einnahmen aus Bildungsgebühren ausländischer Bildungsteilnehmer mehr als ein Viertel der Gesamtausgaben für Bildungseinrichtungen im Tertiärbereich.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2020. OECD-Indikatoren (2020), S. 289.

Der Anteil der privaten Ausgaben für tertiäre Bildungseinrichtungen wird hauptsächlich durch die anfallenden Bildungsgebühren bestimmt ...

Abgelaufen

„Der Anteil der privaten Ausgaben für tertiäre Bildungseinrichtungen wird hauptsächlich durch die anfallenden Bildungsgebühren bestimmt. In Australien, Chile, Japan, der Republik Korea, dem Vereinigten Königreich und den Vereinigten Staaten werden über 60 % der Gesamtausgaben mit Mitteln aus privaten Quellen finanziert.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2020. OECD-Indikatoren (2020), S. 367.
In Österreich sind es nur 8,9 %. (Quelle: ibidem, Tabelle C2.2.)

Levels of attrition rates ...

Abgelaufen

„In the United States, about 30 % of teachers leave the profession in the first five years after graduation, rising up to 50 % in high-poverty areas. Levels of attrition rates are quite similar in Australia with 30 to 50 % of all teachers leaving the profession within the first five years. In the United Kingdom, 2018 figures estimate that over 20 % of new teachers leave the profession within their first two years of teaching, and that 33 % leave within their first five years.“
Carine Viac u. a., Teachers’ well-being (2020), S. 9.

Teacher shortage is one of the most pressing problems faced by current education systems ...

Abgelaufen

„Teacher shortage is one of the most pressing problems faced by current education systems. Although there are many reasons for teacher shortages, one of the most salient factors is attrition in the early years of teaching. For example, in Australia, 30 % to 50 % of all teachers leave the profession in the first five years. This is also the case for 32 % of teachers in England.“
OECD (Hrsg.), TALIS 2018 Results. Volume II (2020), S. 39.

Finanzierung des tertiären Bildungsbereichs ...

Abgelaufen

„In Australien, Chile, Japan, der Republik Korea, dem Vereinigten Königreich und den Vereinigten Staaten werden über 60 % der Gesamtausgaben mit Mitteln aus privaten Quellen finanziert.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2019 (2019), S. 335
In Österreich sind es hingegen nur 6 %. (Quelle: ibidem, Tabelle C3.1.)

Studiengebühren für Bachelorstudien in Australien, Kanada und Schweden ...

Abgelaufen

„In diesen 3 Ländern verlangen öffentliche Bildungseinrichtungen von ausländischen Bildungsteilnehmern im Durchschnitt 13.900 US-Dollar mehr pro Jahr als von inländischen.“
OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2019“ (2019), S. 365

Studiengebühren in Australien, Kanada, Schweden und den USA ...

Abgelaufen

„In manchen Ländern kann es […] erhebliche Unterschiede bei den Bildungsgebühren für inländische und ausländische Bildungsteilnehmer geben. So erheben öffentliche Bildungseinrichtungen in Australien, Kanada und den Vereinigten Staaten beispielsweise für Bildungsgänge auf Bachelorniveau 13.900 US-Dollar mehr pro Jahr von ausländischen als von inländischen Bildungsteilnehmern. […] In Schweden werden von inländischen und EU-Bildungsteilnehmern keine Bildungsgebühren erhoben, wohingegen Bildungsteilnehmer von außerhalb der EU für einen Bildungsgang auf Bachelorniveau mehr als 14.500 US-Dollar bezahlen müssen.“
OECD (Hrsg.), Bildung auf einen Blick 2019 (2019), S. 369.

Österreichs Kinder wachsen in sozioökonomisch vergleichsweise schwachen Verhältnissen auf ...

Abgelaufen

„Der mittlere sozioökonomische berufliche Status (HISEI) liegt in Deutschland mit 51.8 Punkten in der Nähe des OECD-Durchschnitts von 52.4 Punkten. […] Besonders hoch und signifikant über dem OECD-Mittelwert liegt der mittlere sozioökonomische berufliche Status in den skandinavischen Staaten (Norwegen, Island, Dänemark, Schweden und Finnland) sowie in Israel. Der mittlere HISEI Norwegens stellt mit 61.6 Punkten den höchsten der OECD-Staaten dar. Ebenfalls sehr hohe Mittelwerte finden sich im Vereinigten Königreich, in Kanada, Neuseeland und Australien. In 13 OECD-Staaten liegt der mittlere sozioökonomische berufliche Status signifikant unter dem OECD-Durchschnitt, beispielsweise in Tschechien, in der Slowakei, in Chile, Kolumbien und Mexiko.“
Univ.-Prof. Dr. Kristina Reiss u.a., PISA 2018. Grundbildung im internationalen Vergleich (2019), S. 136.
Österreich gehört mit nur 50,8 Punkten zu den 13 OECD-Staaten, die sich signifikant unter dem OECD-Durchschnitt befinden. (Quelle: ibidem, Abbildung 6.1.)

Chinese families migrating to Australia, New Zealand, Canada, and the USA do so (in part) to access the educational opportunities provided by these nations ...

Abgelaufen

„Chinese families migrating to Australia, New Zealand, Canada, and the USA do so (in part) to access the educational opportunities provided by these nations. These families are, then, highly educationally engaged and positively oriented to schooling and schools and this may positively impact their children’s academic success.“
EU-Kommission (Hrsg.), Against the Odds – Academically resilient students with a migrant background and how they succeed (2019), S. 38.

The most attractive OECD countries for highly qualified workers are Australia, Sweden, Switzerland, New Zealand and Canada ...

Abgelaufen

„The most attractive OECD countries for highly qualified workers are Australia, Sweden, Switzerland, New Zealand and Canada, which offer favourable labour market conditions and an excellent skills environment for highly skilled workers in general.“
OECD (Hrsg.), „How do OECD countries compare in their attractiveness for talented migrants?“ (2019), S. 1

Indicators of talent attractiveness ...

Abgelaufen

„A recent OECD study on indicators of talent attractiveness places Canada in fifth position – after Australia, Sweden, Switzerland and New Zealand – among OECD countries for its overall attractiveness to workers with masters/doctoral degrees.“
OECD (Hrsg.), Recruiting Immigrant Workers: Canada 2019 (2019), S. 153.

In Australia, 30% to 50% of all teachers leave the profession in the first five years ...

Abgelaufen

„In Australia, 30% to 50% of all teachers leave the profession in the first five years. In the United Kingdom, attrition rates are even higher, with 50% of teachers leaving the profession within five years after graduation.“
OECD (Hrsg.), „TALIS 2018 Results. Volume I“ (2019), S. 41

The share of tertiary-educated foreign-born adults ...

Abgelaufen

„In Australia 57 % of foreign-born adults (aged 25-64) have a tertiary degree, compared to 36 % of native-born adults, a difference of about 20 percentage points. In Canada, Ireland, Israel, Luxembourg, New Zealand and Portugal the share of tertiary-educated foreign-born adults also exceeds that of native-born adults by 10 percentage points. In Australia, Canada and New Zealand the reasons for this outcome include selective migration policies designed to attract highly educated and skilled migrants.“
OECD (Hrsg.), Education Indicators in Focus 65 (Dezember 2018), S. 2.

Foreign-born adults lacking upper secondary education ...

Abgelaufen

„In many OECD countries, a smaller share of foreign-born adults than native-born adults is lacking upper secondary education. For instance, in Australia only 14 % of foreign-born adults have not gained an upper secondary education while among native-born adults the share is 22 %. […] In Germany, 32 % of foreign-born adults do not have upper secondary education, more than three times the rate among native-born adults (9 %). In Austria, Belgium, Costa Rica, Greece, Italy, France, Switzerland and the United States, the difference is still more than 10 percentage points“
OECD (Hrsg.), Education Indicators in Focus 65 (Dezember 2018), S. 2f.

Der prozentuale Anteil der Absolventen des Tertiärbereichs bei den im Ausland geborenen Erwachsenen ...

Abgelaufen

„In Australien, Irland, Israel, Kanada und Polen […] ist der prozentuale Anteil der Absolventen des Tertiärbereichs bei den im Ausland geborenen Erwachsenen mit über 50 Prozent am höchsten.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2018, OECD-Indikatoren“ (2018), S. 53

 

Gebührenunterschiede für ausländische Bildungsteilnehmer an öffentlichen Bildungseinrichtungen ...

Abgelaufen

„Die Gebührenunterschiede für ausländische Bildungsteilnehmer an öffentlichen Bildungseinrichtungen betragen in Australien, Kanada, Neuseeland und Schweden im Durchschnitt mehr als 7.500 US-Dollar pro Jahr.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2018, OECD-Indikatoren“ (2018), S. 375

 

Australien, Japan und Republik Korea: durchschnittliche Bildungsgebühren für inländische Bildungsteilnehmer ...

Abgelaufen

„In Australien, Japan und der Republik Korea betragen die durchschnittlichen Bildungsgebühren für inländische Bildungsteilnehmer in einem Bachelorbildungsgang in unabhängigen privaten Bildungseinrichtungen mehr als 8.000 US-Dollar im Vergleich zu 4.500 US-Dollar bis 5.300 US-Dollar in öffentlichen Bildungseinrichtungen.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2018, OECD-Indikatoren“ (2018), S. 380

 

Global numbers of students studying abroad ...

Abgelaufen

„The number of students studying abroad has more than doubled from 2.1 million to 4.7 million in the last fifteen years. […] More than two-thirds of these mobile students live in G20 countries, with 19 % studying in the United States, followed by 9 % in the United Kingdom and 6 % in Australia. On the flip side, China is by far the largest source of internationally-mobile students with over 800,000 studying abroad in 2015. India, and to lesser extent Germany, also sends large numbers of students to study internationally.“

Dr. Silvia Montoya, „From Brain Drain to Gain: The Benefits Arising from International Knowledge Networks“, http://uis.unesco.org am 3. September 2018

 

Australien: Foreign student body of 15 % ...

Abgelaufen

„In the United Kingdom […] internationally mobile students account for almost 19 % of the total number of tertiary-level students. Australia is a close runner-up with a foreign student body of 15 %.“

Dr. Silvia Montoya, „From Brain Drain to Gain: The Benefits Arising from International Knowledge Networks“, http://uis.unesco.org am 3. September 2018

Anm.: In Österreichs sind es 16 %. (OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2018. Country Note Austria“ (2018), S. 3)

 

Australien: Wide gap between national and international students’ tuitions fees ...

Abgelaufen

„Australia has particularly high rates of international or foreign students at tertiary level despite a wide gap between national and international students’ tuitions fees. […] Tuitions fees in Australia are higher than in most OECD countries with available data. On average, tertiary institutions charge annual tuition fees of USD 4 7851 for a bachelor’s degree and USD 7 933 for a master’s. Fees have increased by 17% and 16% respectively for bachelor’s and master’s programmes in the last decade.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2018. Country Note Australia“ (2018), S. 1f

 

In 2015, Australia’s total expenditure on educational institutions from primary to tertiary level was 6.0 % of gross domestic product (GDP) ...

Abgelaufen

Australien: „In 2015, Australia’s total expenditure on educational institutions from primary to tertiary level was 6.0 % of gross domestic product (GDP), higher than in most OECD countries and above the average of 5.0 % of GDP.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2018. Country Note Australia“ (2018), S. 3

In Österreich hingegen wurden dem Bildungswesen nur 4,9 % des BIP zur Verfügung gestellt. (Quelle: OECD (Hrsg.), „Ecucation at a Glance 2018“ (2018), Table C2.1.)

 

In Australien, Kanada, Neuseeland und den USA leisten internationale Studierende einen erheblichen Beitrag zur Finanzierung des Bildungswesens ...

Abgelaufen

„Australia attracts many international students who pay much higher tuition fees than nationals and contribute to the high levels of private expenditure. Australian public institutions charge international students over USD 7 000 more per year than national students. In fact, international students’ tuition fees are more than three times higher than national students for a bachelor’s programme and nearly double for a master’s. Among countries with available data, only public tertiary educational institutions in Canada, New Zealand and the United States charge higher fees to international students than Australia.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2018. Country Note Australia“ (2018), S. 4

 

Staaten, in denen die sozioökonomisch bedingte Leistungsschere zwischen 10 (TIMSS) und 15 (PISA) besonders stark aufgeht ...

Abgelaufen

„In Australia, Canada and Greece […], and also in the Czech Republic, Ireland, the Netherlands and the United States, inequity grows significantly during adolescence.“
OECD (Hrsg.), „Equity in Education“ (2018), S. 39

Staaten, in denen die sozioökonomisch bedingte Leistungsschere nach PISA besonders stark aufgeht ...

Abgelaufen

„In Australia, Canada, England, the Netherlands and Norway, inequity increases significantly during early adulthood (as measured by the Survey of Adult Skills among 25-29 year-olds)“
OECD (Hrsg.), „Equity in Education“ (2018), S. 39

Australien: International students ...

Abgelaufen

Australien: „In 2014, international students represented 20 % of all higher education students and 5 % of students enrolled in vocational education and training.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers: Australia 2018“ (2018), S. 27

 

Australia is the top third destination of international students among OECD countries, behind the United States and the United Kingdom ...

Abgelaufen

„Australia’s student visa programme is an integral part of the international education sector, which is one of the country’s largest export industries generating a total income of AUD 16.3 billion in 2013/14. […] Australia is the top third destination of international students among OECD countries, behind the United States and the United Kingdom. International students represent 18 % of all students in tertiary education.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers: Australia 2018“ (2018), S. 192

 

The cost of studying in Australia is high ...

Abgelaufen

„The cost of studying in Australia is high, in comparison with the other main OECD destinations of international students. The minimum cost, EUR 22 000, is the highest of all OECD countries. The total annual cost of studies (including tuition fees and living expenses) can be as high as EUR 40 000, which places Australia close to Canada and Ireland, and somewhat above New Zealand and below the United Kingdom.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers: Australia 2018“ (2018), S. 195

 

Migrationspolitik klassischer Einwanderungsländer ...

Abgelaufen

„Regions attracting the highest share of highly educated migrants are mostly located in Canada, Australia, Northern Europe and Switzerland. […] In the United Kingdom, Ireland, Norway and Sweden, most regions display larger shares of highly-educated among the foreign-born than among the nativeborn population. In all regions of Australia and most regions of Canada, the share of foreign-born with tertiary education is higher than that of natives by at least 10 percentage points.“

OECD (Hrsg.), „Regions and Cities at a Glance 2018“ (2018), S. 84

 

Teachers leaving the profession during the first five years ...

Abgelaufen

„Teachers leaving the profession during the first five years seems to have reached an epidemic proportion in countries like Australia, the U.K., or the U.S., with rates up to more than 40 %. […] Several studies have shown that teacher turnover during early years is particularly prominent in qualified and committed teachers.“
Dr. Alejandro Paniagua u. a., „Early Career Teachers: Pioneers Triggering Innovation or Compliant Professionals?“ (2018), S. 20

Half of all international students move to five English‑speaking countries ...

Abgelaufen

„Half of all international students move to five English‑speaking countries: Australia, Canada, New Zealand, the United Kingdom and the United States. Over 15 % of students in Australia, New Zealand and the United Kingdom are international, and for international doctoral candidates, the share is over 30 %.“

UNESCO (Hrsg.), „Global Education Monitoring Report 2019“ (2018), S. 97

 

Large economic benefit through international students ...

Abgelaufen

„In 2016, international students brought an estimated US$ 39.4 billion into the US economy – largely in living expenses and tuition – making international education one of the top export industries. Other countries also see a large economic benefit, including Australia (US$ 24.7 billion), Canada (US $15.5 billion) and the United Kingdom (US $31.9 billion).“

UNESCO (Hrsg.), „Global Education Monitoring Report 2019“ (2018), S. 98

 

Mobile students worldwide ...

Abgelaufen

„The United States leads in hosting the largest number of mobile students worldwide (hosting about 907,300 or 19 % of the global total), followed by the United Kingdom (430,700, or 9.2 %), Australia (294,500, or 6.3 %), France (239,400, or 5.1 %), Germany (228,800, or 4.9 %), Russian Federation (226,400, or 4.8 %), Canada (171,600, or 3.7 %), Japan (132,000, or 2.8 %), China (123,100, or 2.6 %) and Italy (90,400, or 1.9 %).“

UNESCO (Hrsg.), „Skills and Innovation in G20 Countries“ (2018), S. 14

In Österreich sind es 26,3 % (Quelle: Statistik Austria (Hrsg.), „Bildung in Zahlen 2016/17. Tabellenband“ (2018), S. 323), Österreich wäre also mit Abstand an der Spitze der G20-Staaten.

 

Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States are home to almost two-thirds of all high-skilled migrants ...

Abgelaufen

„Four Anglo-Saxon destinations – Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States – are home to almost two-thirds of all high-skilled migrants.“

World Bank Group (Hrsg.), „Moving for Prosperity“ (2018), S. 31

 

The estimated revenue from foreign students’ tuition fees in Australia and New Zealand ...

Abgelaufen

„In Australia and New Zealand, the estimated revenue from foreign students’ tuition fees exceeds one-quarter of the total expenditure on tertiary educational institutions.“

OECD (Hrsg.), „Education Indicators in Focus 51“ (April 2017), S. 1

 

Bildungsgebühren fur einen Bachelor- oder gleichwertigen Bildungsgang in privaten und öffentlichen Bildungseinrichtungen in Australien, Japan und Korea ...

Abgelaufen

„In Australien, Japan und Korea betragen die Bildungsgebühren fur einen Bachelor- oder gleichwertigen Bildungsgang in privaten Bildungseinrichtungen mehr als 8.000 US-Dollar gegenüber 4.500 US-Dollar bis 5.300 US-Dollar in öffentlichen Bildungseinrichtungen. In den Vereinigten Staaten verlangen unabhängige private Bildungseinrichtungen für Bachelor- oder gleichwertige Bildungsgänge mit durchschnittlichen jährlichen Bildungsgebühren von fast 21.200 US-Dollar mehr als das Zweieinhalbfache der durchschnittlichen jährlichen Bildungsgebühren an öffentlichen Bildungseinrichtungen (rund 8.200 US-Dollar).“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2017“ (2017), S. 261f

 

In Australien, Kanada, Neuseeland und den Vereinigten Staaten bezahlen ausländische Bildungsteilnehmer mehr ...

Abgelaufen

„In Australien, Kanada, Neuseeland und den Vereinigten Staaten bezahlen ausländische Bildungsteilnehmer im Durchschnitt mehr als 10.000 US-Dollar mehr pro Jahr als inländische Bildungsteilnehmer.In Polen und Schweden ist der Besuch des Tertiärbereichs an öffentlichen Bildungseinrichtungen für inländische Bildungsteilnehmer kostenlos, während Bildungsteilnehmer aus Ländern außerhalb der EU mehr als 4.500 US-Dollar für einen Bachelorbildungsgang zahlen müssen.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2017“ (2017), S. 265

 

Bildungsgebühren internationaler Bildungsteilnehmer ...

Abgelaufen

„In vielen Ländern zahlen internationale Bildungsteilnehmer im Tertiärbereich höhere Bildungsgebühren als inländische Bildungsteilnehmer. Die Differenz ist in Australien und Kanada besonders groß. Hier bezahlen internationale Bildungsteilnehmer im Tertiärbereich dreimal so viel wie inländische Bildungsteilnehmer, ebenso in Schweden, wo internationale Bildungsteilnehmer jährlich zwischen 9.000 US-Dollar (öffentliche Einrichtungen) und 10.400 US-Dollar (private Einrichtungen) bezahlen, während sich inländische Bildungsteilnehmer kostenlos einschreiben konnen.“

OECD (Hrsg.), „Bildung auf einen Blick 2017“ (2017), S. 368

 

Five-year-old children from low SES show higher levels of attention and behaviour problems ...

Abgelaufen

„Longitudinal studies conducted in Australia, Canada, the United Kingdom and the United States show that five-year-old children from low SES show higher levels of attention and behaviour problems compared to their peers from high SES.“

OECD (Hrsg.), „Educational Opportunity for All“ (2017), S. 65

 

Australiens hochselektive Einwanderungspolitik ...

Abgelaufen

„Australia […] has highly selective criteria for immigration, including a high level of proficiency in English.“

OECD (Hrsg.), „Why are immigrants less proficient in literacy than native-born adults?“ (2017), S. 3

 

House prices in the area of good schools ...

Abgelaufen

„In the UK and Australia house prices are more expensive in the catchment area of good schools.“

Dr. Philip Parker u. a., „A Multination Study of Socioeconomic Inequality in Expectations for Progression to Higher Education“. In: „American Educational Research Journal“, February 2016, Vol. 53, No. 1, S. 12

 

Public/private school divisions remain relatively common in Australia ...

Abgelaufen

„Ability stratification based on geography is common in the United States, and public/private school divisions remain relatively common in Australia and Great Britain.“

Dr. Philip Parker u. a., „A Multination Study of Socioeconomic Inequality in Expectations for Progression to Higher Education“. In: „American Educational Research Journal“, February 2016, Vol. 53, No. 1, S. 24

 

Harsher restrictions when attempting to enter Canada, New Zealand and Australia ...

Abgelaufen

„Anticipating that they will encounter harsher restrictions when attempting to enter Canada, New Zealand and Australia, low-educated individuals intending to move abroad mention as their desired destination countries that impose less restrictions on low-skilled migration.“

Dr. Flore Gubert u.a., „Is the European Union attractive for potential migrants?“ (2016), S. 27

 

In Australia, Canada (Quebec), Chinese Taipei, Finland, Lithuania, and Slovenia, more equity was observed in schools with greater emphasis on academic success ...

Abgelaufen

„School emphasis on academic success had the most significant influence on the relationship between SES and achievement. In Australia, Canada (Quebec), Chinese Taipei, Finland, Lithuania, and Slovenia, more equity was observed in schools with greater emphasis on academic success.“

Dr. Trude Nielsen u. a., „Are school characteristics related to equity?“ (2016), S. 4

 

Australia, Canada, New Zealand and the United States have more well-educated immigrants and a stable inflow ...

Abgelaufen

„A number of European countries tend to receive more immigrants with lower education and a fluctuating inflow of migrants, while Australia, Canada, New Zealand and the United States have more well-educated immigrants and a stable inflow.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2016“ (2016), S. 75

 

In Australia, Chile, Japan, Korea and the United States, over half of the expenditure on tertiary education comes from private sources ...

Abgelaufen

„In Australia, Chile, Japan, Korea and the United States, over half of the expenditure on tertiary education comes from private sources, accounting for at least 1 % of GDP.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2016“ (2016), S. 199

 

Annual tuition fees for foreign students ...

Abgelaufen

„Annual tuition fees for foreign students are, on average, more than USD 10 000 higher than national students’ fees in Australia, Canada, Denmark, Estonia, New_Zealand and Sweden, and around USD 8 000 higher than national students’ fees in the United States.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2016“ (2016), S. 235

 

Countries with the highest rates of course-by-course tracking are Anglophone countries ...

Abgelaufen

„Internationally, countries with the highest rates of course-by-course tracking are Anglophone countries (Australia, Canada, New Zealand, the United Kingdom and the United States) …“

OECD (Hrsg.), „Equations and Inequalities“ (2016), S. 96

 

Ability grouping is relatively widespread across OECD countries ...

Abgelaufen

„Ability grouping is relatively widespread across OECD countries, with more than 70 % of students attending schools whose principal reported that students are grouped by ability for mathematics classes. Over 95 % of students in Australia, Ireland, Israel, Kazakhstan, Malaysia, New Zealand, the Russian Federation, Singapore and the United Kingdom attend such schools.“

OECD (Hrsg.), „Equations and Inequalities“ (2016), S. 99

 

Instruction in at least one subject in an ability-grouped class ...

Abgelaufen

„In Australia, Canada, Hong Kong (China), Ireland, Israel, Malta, New Zealand, Singapore, Thailand, the United Kingdom, the United States and Viet Nam, at least three in four students receive instruction in at least one subject in an ability-grouped class.“

OECD (Hrsg.), „PISA 2015 Results (Volume II): Policies and Practices for Successful Schools (2016), S. 176

 

12 OECD-Staaten haben die maximale Ausschlussquote bei PISA 2015 missachtet ...

Abgelaufen

„The sampling standards used in PISA permitted countries to exclude up to a total of 5 % of the relevant population either by excluding schools or by excluding students within schools. All but 12 countries – the United Kingdom (8.22 %), Luxembourg (8.16 %), Canada (7.49 %), Norway (6.75 %), New Zealand (6.54 %), Sweden (5.71 %), Estonia (5.52 %), Australia (5.31 %), Montenegro (5.17 %), Lithuania (5.12 %), Latvia (5.07 %), and Denmark (5.04 %) – achieved this standard.“

OECD (Hrsg.), „PISA 2015 Results (Volume II): Policies and Practices for Successful Schools (2016), S. 247f

 

40 % of all migrants well educated Chinese migrants in Australia and Canada ...

Abgelaufen

„The European Union attracted proportionally fewer well educated Chinese migrants than other OECD destinations – 16.9 % of all Chinese migrants, compared with 42.5 % in the United States and 40 % in Australia and Canada.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers – Europe“ (2016), S. 87

 

Jung, weiblich, Teilzeit ...

Abgelaufen

„In Italy, Spain and Ireland, around every tenth employee is an involuntary part-time worker. For youth, these rates are twice as high. Especially young women are likely to work shorter hours than they want to: around a quarter of young women aged 15-29 in Spain and Italy, but also in Australia.“

OECD (Hrsg.), „Society at a Glance 2016“ (2016), S. 90

 

In den klassischen Einwanderungsländern Australien, Kanada und den USA stammt nahezu jeder zweite internationale Studierende aus China oder Indien ...

Abgelaufen

„In den klassischen Einwanderungsländern Australien, Kanada und den USA stammt nahezu jeder zweite internationale Studierende aus China oder Indien.“

Sachverständigenrat (Hrsg.), „Zugangstor Hochschule - Internationale Studierende als Fachkräfte von morgen gewinnen“ (2015), S. 9

 

Australisches Hochschulwesen ...

Abgelaufen

„Im australischen Hochschulwesen kamen im Jahr 2013 47,1 Prozent der internationalen Studierenden aus China und Indien, in Kanada waren es 46,4 Prozent und in den USA 40,5 Prozent.“

Sachverständigenrat (Hrsg.), „Zugangstor Hochschule - Internationale Studierende als Fachkräfte von morgen gewinnen“ (2015), S. 9

 

Setting or regrouping is used frequently in some countries such as the United Kingdom and Australia ...

Abgelaufen

„Setting or regrouping is used frequently in some countries such as the United Kingdom and Australia. This is mostly true in the upper primary school grades. For instance, almost 40 percent of grade 5 and 6 teachers in the United Kingdom use setting for mathematics instruction.“

Dr. Marjolein Deunk u. a., „Differentiation within and across classrooms“ (2015), S. 26

 

Strict immigration laws explain a higher educational performance of immigrant students in traditional immigrant-receiving countries ...

Abgelaufen

„Strict immigration laws explain a higher educational performance of immigrant students in traditional immigrant-receiving countries, such as Australia and New Zeeland, because of the selection at entry of immigrants with a better socioeconomic status.“

Univ.-Prof. Dr. Gianna Claudia Giannelli, „Immigrant Student Performance in Math“ (2015), S. 9

 

Countries such as Australia, Finland and the United Kingdom use 'minority ethnic pupil support staff' ...

Abgelaufen

„Countries such as Australia, Finland and the United Kingdom use bilingual assistants (also referred to as 'minority ethnic pupil support staff' or 'ethnic assistants') to support the specific language needs of bilingual students and students whose first language is not the language of instruction, as a way of including migrant students and those from ethnic minorities.“

Francesc Masdeu Navarro, „Learning support staff: A literature review“ (2015), S. 17

 

Expenditure on primary to tertiary levels of education ...

Abgelaufen

„Comparing expenditure on primary to tertiary levels of education combined, the share of private funds exceeds 20 % in Canada, Israel, Portugal and the United Kingdom, 25 % in Australia, Japan and New Zealand, 30 % in Colombia, Korea and the United States, and reaches nearly 40 % in Chile.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2015: OECD Indicators“ (2015), S. 240

In Österreich sind es erst 4 %. (ibidem, S. 248)

 

Tuition fees for public institutions exceed USD 4 000 in Australia, Canada, Korea and New Zealand ...

Abgelaufen

„Tuition fees for public institutions are higher than USD 2 000 in more than half of the countries with available data, and they exceed USD 4 000 in Australia, Canada, Korea and New Zealand, USD 5 000 in Japan, and USD 8 000 in the United Kingdom (for government-dependent private institutions in England only) and the United States.“

OECD (Hrsg.), „Education at a Glance 2015: OECD Indicators“ (2015), S. 264

 

Australia and New Zealand further reduced their traditionally small share of immigrant students from low-educated families ...

Abgelaufen

„Among the countries using points tests to screen entry into their territories in favour of better-qualified migrants, Australia and New Zealand further reduced their traditionally small share of immigrant students from low-educated families.“

OECD (Hrsg.), „Immigrant Students at School“ (2015), S. 33

 

In Austria, there is one teaching support professional for every 24 teachers, compared to an average of 1/14 and even 1/7 in countries like Australia ...

Abgelaufen

„In Austria, there is one teaching support professional for every 24 teachers, compared to an average of 1/14 and even 1/7 in countries like Australia, Hungary, Poland and the Nordic countries. In Austria the typical school thus has only one support professional, compared with six in Denmark or Norway, for example.“

OECD (Hrsg.), „Mental Health and Work: Austria“ (2015), S. 124

 

None of the countries that joined the Global Educational Reform Movement has been able to improve students’ learning ...

Abgelaufen

„None of the countries that joined (or were infected by) the GERM (Anm.: Global Educational Reform Movement) – the United States, the United Kingdom, Canada, Australia, New Zealand, the Netherland, or Sweden – has been able to improve students’ learning as shown in the results of that international survey.“

Univ.-Prof. Dr. Pasi Sahlberg, „Finnish Lessons 2.0“ (2015), S. 151

 

The countries with the highest rates of course-by-course tracking ...

Abgelaufen

„The countries with the highest rates of course-by-course tracking are Anglo countries (the United States, Australia, Canada, the United Kingdom, and New Zealand).“

Univ.-Prof. Dr. Anna Chmielewski, „An International Comparison of Achievement Inequality in Within- and Between-School Tracking Systems“ in „American Journal of Education“, Vol. 120, No. 3 (2014), S. 297

 

Österreich verzeichnet OECD-weit den vierthöchsten Anteil junger Menschen, die für ihr Studium ins Land kommen ...

Abgelaufen

„Austria has the fourth highest share of non-resident international students relative to its population, just after three English-speaking countries with a strong export education sector, namely Australia, New Zealand and the United Kingdom.“

OECD (Hrsg.), „Recruiting Immigrant Workers: Austria 2014“ (2014), S. 144f

 

Immigrant selection central to the outcomes ...

Abgelaufen

„Immigrant selection is clearly central to the outcomes of both first and second generation immigrants. […] Governments are sometimes thought to take 'high' (e.g. Australia and Canada) or 'low' (e.g. Germany) skills routes in immigrant selection, or to emphasize family reunification (e.g. United States) over skill selection. […] Canada’s increasingly high skills route is predicted to increase second-generation educational outcomes appreciably (by about 1.5 years).“

Prof. Dr. Arthur Sweetman u. a., „Immigration: What About the Children and Grandchildren?“ (2014), S. 13

 

The traditional immigrant receiving countries and the United Kingdom tend to have immigrant children with higher performance ...

Abgelaufen

„The traditional immigrant receiving countries and the United Kingdom tend to have smaller or even negative gaps […] It seems plausible that those countries with an established tradition of immigration and/or a strong English speaking presence have immigrant children with higher performance, although establishing a high, in contrast to a low, skills national immigration policy – exemplified by Australia, Canada and New Zealand’s point systems – also likely plays a role.“

Prof. Dr. Arthur Sweetman u. a., „Immigration: What About the Children and Grandchildren?“ (2014), S. 16

 

Australien: Einnahmen durch die Studiengebühren von internationalen Studierenden im Studienjahr 2007/08 in Höhe von 6,5 Mrd. australischen Dollar (AUD) ...

Abgelaufen

„Die Studie von Access Economics (2009) errechnete für Australien Einnahmen durch die Studiengebühren von internationalen Studierenden im Studienjahr 2007/08 in Höhe von 6,5 Mrd. australischen Dollar (AUD).“

Prognos (Hrsg.), „Studentische Mobilität und ihre finanziellen Effekte auf das Gastland“ (2013), S. 9

 

Australien: Around 40 % of secondary school students attend private schools ...

Abgelaufen

Australien: „Around 40 % of secondary school students attend private schools which enrol, on average, a higher proportion of students from the upper end of the socio-economic distribution.“

Dr. Jenny Chesters u.a., „Understanding the persistence of inequality in higher education: evidence from Australia“. In: „Journal of Education Policy“, 28:2 (2013), S. 210

 

Bildungsaufstieg in Australien ...

Abgelaufen

Australien: „In 2005, men with a university-educated father were almost three times more likely to have graduated from university than other men and that women with a university-educated father were almost four times more likely to have graduated from university than other women.“

Dr. Jenny Chesters u.a., „Understanding the persistence of inequality in higher education: evidence from Australia“. In: „Journal of Education Policy“, 28:2 (2013), S. 211

 

Forty per cent of new teachers in Australia leave the profession in the first five years ...

Abgelaufen

„Forty per cent of new teachers in Australia leave the profession in the first five years.“

Dr. Lisa Paris, School of Education an der Edith Cowan University, „Reciprocal Mentoring: Can it Help Prevent Attrition for Beginning Teachers?“ in „Australian Journal of Teacher Education“ Vol. 38, 2013, S. 136

 

Australien: Kinder und Jugendliche nehmen vor Schulantritt an Englischkursen teil ...

Abgelaufen

Australien: „Kinder und Jugendliche nehmen vor Schulantritt an Englischkursen teil. In Städten wie Sydney gibt es dazu eigene Sprachschulen für zugewanderte Jugendliche.“

ÖIF (Hrsg.), „Zusammen: Österreich“ (Herbst 2012), S. 10

 

In Australia and Canada, the children of immigrants perform better than the children of native-born parents ...

Abgelaufen

„In Australia and Canada, the children of immigrants perform better than the children of native-born parents in reading tests, while there are no significant differences in the other Anglo-Saxon countries.“

Univ.-Prof. Dr. Christian Dustmann u. a., „Educational achievement of second-generation immigrants: an international comparison“ in „Economic Policy“ vom Jänner 2012, S. 164

 

Australien: Between-class achievement grouping is common in high schools ...

Noch nicht veröffentlicht Abgelaufen

Australien: „Between-class achievement grouping is common in high schools, and is also practised in a number of primary schools in various countries.“

Suzanne Macqueen, „Academic outcomes from between-class achievement grouping: the Australian primary context“ in „Australian Educational Researcher“ 39, 2012, S. 59

 

In Australien und der Schweiz sind die Eltern von drei von vier im Inland geborenen Zuwandererkindern in einem OECD-Hocheinkommensland geboren ...

Abgelaufen

„In Australien und der Schweiz sind die Eltern von drei von vier im Inland geborenen Zuwandererkindern in einem OECD-Hocheinkommensland geboren. Am geringsten ist der Anteil dieser Gruppe mit weniger als 10% in Österreich, Dänemark und den Niederlanden.“

OECD (Hrsg.), „Integration von Zuwanderern – OECD-Indikatoren 2012“ (2012)

 

Canada, like Australia and New Zealand, has a highly managed immigration system that focuses on highly educated/skilled immigrants ...

Abgelaufen

„Canada, like Australia and New Zealand, has a highly managed immigration system that focuses on highly educated/skilled immigrants, particularly since the 1980s. Immigrants have, on average, educational attainment levels above that of the Canadian-born.“

Garnett Picot, „Immigrant Status and Secondary School Performance as Determinants of Post-Secondary Participation“ (2012), S. 8

 

In Australia, Canada and the UK, the share of the foreign-born population with high education exceeds the share of the native-born population with high education ...

Abgelaufen

„In Australia, Canada and the UK, the share of the foreign-born population with high education exceeds the share of the native-born population with high education by 5.5 percentage points, 7.3 percentage points and 16.1 percentage points, respectively.“

Univ.-Prof. Dr. Christian Dustmann u.a., „Migration and Education“ (2011), S. 9

 

Immigration policies differ considerably between countries ...

Abgelaufen

„Immigration policies differ considerably between countries. Traditional immigration countries, such as Canada or Australia, base immigration decisions on indicators of qualifications immigrants will bring to the labour market.“

Aileen Edele u.a., „PISA’s Potential for Analyses of Immigrant Students’ Educational Success“. In: Pereyra u.a. (Hrsg.), „PISA Under Examination“ (2011), S. 191

 

Parents of foreign-born students in Australia, Canada and New Zealand have similar (or even higher) levels of educational attainment ...

Abgelaufen

Data from PISA show that parents of foreign-born students in Australia, Canada and New Zealand have similar (or even higher) levels of educational attainment compared to parents of native students.“

Univ.-Prof. Dr. Jaap Dronkers, „Quality and Inequality of Education: Cross-National Perspectives“ (2010), S. 115