A- A A+
 
A- A A+

Schulleitungen und Pädagog:innen sehen Handlungsbedarf in der Ausstattung der Unterrichtsräume ...

Abgelaufen

„Schulleitungen und Pädagog:innen sehen Handlungsbedarf in der Ausstattung der Unterrichtsräume. Zwei Fünftel der Schulleitungen (42 %) und zwei Drittel der Pädagog:innen (67 %) vermissen ergonomische Schulmöbel und 38 bzw. 59 Prozent finden, dass die Unterrichtsräumlichkeiten für Schüler:innen und Pädagog:innen nicht angemessen sind.“
IfGP (Hrsg.), Gesundheit und Wohlbefinden von Schulleitungen und Pädagog:innen in Österreich. Ergebnisse der ATPHS 2022 (2024), S. 17.

In leistungsstarken Bildungssystemen stellen die Schulen häufig Räumlichkeiten zur Verfügung, in denen die Schüler*innen ihre Hausaufgaben machen können ...

Abgelaufen

„In leistungsstarken Bildungssystemen stellen die Schulen häufig Räumlichkeiten zur Verfügung, in denen die Schüler*innen ihre Hausaufgaben machen können, und sie unterstützen die Schüler*innen mit Personal, das bei den Hausaufgaben hilft.“
OECD (Hrsg.), PISA 2022 Ergebnisse, Band I. Lernstände und Bildungsgerechtigkeit (2023), S. 245.

Schools in high-performing education systems tend to provide a room where students can do their homework ...

Noch nicht veröffentlicht Abgelaufen

„Schools in high-performing education systems tend to provide a room where students can do their homework, and school staff offer help with students’ homework.“
OECD (Hrsg.), PISA 2022 Results, Vol.II. Learning During – and From – Disruption (2023), S. 168.

Schools that provide a room where students can do their homework ...

Noch nicht veröffentlicht Abgelaufen

„On average across OECD countries in 2022, 74 % of students attended a school that provides a room where students can do their homework, 62 % of students attended a school where staff provides help with homework, and 51 % of students attended a school that provides peer-to-peer tutoring.“
OECD (Hrsg.), PISA 2022 Results, Vol.II. Learning During – and From – Disruption (2023), S. 197f.

In Finland, school meals are an integral part of the national core curriculum ...

Noch nicht veröffentlicht Abgelaufen

„In Finland, school meals are an integral part of the national core curriculum. National legislation guarantees students, from pre-primary through upper secondary education, the right to free meals on school days.“
OECD (Hrsg.), PISA 2022 Results, Vol.II. Learning During – and From – Disruption (2023), S. 254.

In high-performing education systems, schools tend to provide a room where students can do their homework ...

Abgelaufen

„In high-performing education systems, schools tend to provide a room where students can do their homework, and school staff provides help with students’ homework.“
OECD (Hrsg.), PISA 2018 Results. Effective Policies, Successful Schools (2020), S. 148.

Die mangelnde Größe der Lehrerarbeitsplätze scheint sehr belastend zu sein ...

Abgelaufen

„Die mangelnde Größe der Lehrerarbeitsplätze scheint sehr belastend zu sein. […] Fast 44 % beklagen zu kleine Konferenzzimmer, 54,4 % den mangelnden Stauraum für Materialien und 55,8 % die offensichtlich zu kleinen Arbeitsflächen im Konferenzzimmer.“
Mag. Dr. Jörg Spenger u. a., „Under pressure. Berufsvollzugsprobleme und Belastungen von Lehrpersonen. Eine empirische Studie.“ (2019), S. 35f

Successful schools are likely to have better working conditions ...

Abgelaufen

„Successful schools are likely to have better working conditions and facilities, such that the physical environment is structurally sturdy, big enough, well-maintained, and comfortable (e.g., temperature and lighting).“
IEA (Hrsg.), „TIMSS and PIRLS 2011: Relationships among reading, mathematics, and science achievement at the fourth grade“ (2013), S. 114